Πέμπτη 14 Φεβρουαρίου 2013

Για τις γιαγιάδες και γιατί όχι....... και για μαμάδες.



Σαν καινούργια γιαγιά, γεμάτη χαρά για τα νέα μέλη της οικογενείας μας, αποφάσισα να ενημερωθώ για τους σωστούς τρόπους συμπεριφοράς των γιαγιάδων προς τα εγγόνια αλλά και προς τα παιδιά που έγιναν γονείς. Άρχισα να ψάχνω που λέτε στο διαδίκτυο και βρήκα πολλά άρθρα, που άλλα με βρήκαν σύμφωνη , με άλλα διαφώνησα, όλα όμως ενδιαφέροντα, που αφορούσαν σχέση παιδιών με παππούδες και γιαγιάδες. Θα σας γράψω άλλη φορά για αυτό το θέμα που είναι πιστεύω πολύ ενδιαφέρον. Σήμερα θα σας μεταφέρω ένα κείμενο που με έκανε να προβληματιστώ για τι είδους γιαγιά είμαι ή θα ήθελα να είμαι. Το βρήκα στις αναζητήσεις μου σχετικά με το παραπάνω θέμα και ο κος Google με οδήγησε κάποια στιγμή στο μπλογκ Mama from Greece οπου βρήκα αυτό το ερώτημα "Εσείς ποιο στυλ γιαγιάς είστε??What is your grandparenting style??μεταφρασμένο άρθρο της  Susan Adcox απο τους ιδιοκτήτες του παραπάνω μπλογκ.
Σύμφωνα λοιπόν με την Susan Adcox υπάρχουν τα παρακάτω στυλ γιαγιάδων.

"Πρώτο στυλ: Η γιαγιά ΠολυάνναΑν θυμάστε η Πολυάννα είναι η ηρωίδα της Ελέονορ Πόρτερ, ένα κοριτσάκι που καταφέρνει να μοιράσει αισιοδοξία και καλή διάθεση σε όλο τον κόσμο που βρίσκεται γύρω του.
Είναι η γιαγιά που πάντα είναι πρόθυμη να φροντίσει τα παιδιά, που στην κυριολεξία παρακαλάει για να φροντίσει τα εγγόνια της. Ένα απόγευμα με τα εγγόνια της το θεωρεί θείο δώρο και όχι κάτι που τις ανεβάζει την πίεση. Η πίεση δεν της ανεβαίνει επειδή η αγάπη για τα εγγόνια της είναι γνήσια και η ανοχή της είναι απεριόριστη. Αυτής είναι η γιαγιά, η οποίος κάνει τα τέλεια δώρα στα εγγόνια της, τους γράφει σημειωματάκια, που θυμάται τις παραστάσεις και τις γιορτές των εγγονών της χωρίς να της το υπενθυμίσει κανείς.
Τα θετικά
Είναι πάντα εκεί όταν χρειάζεται. Αν ζει κοντά, είναι το δεύτερο χέρι όταν τα εγγόνια αρρωσταίνουν. Αν δεν ζει γύρω, είναι ικανή να πάρει το αεροπλάνο και να έρθει όταν παραστεί ανάγκη. Τα παιδιά συνήθως την λατρεύουν και συνήθως ωφελούνται από την άνευ όρων αγάπη της.
Τα αρνητικά
Η γιαγιά Πολυάννα μπορεί να κάνει τους υπόλοιπους να φαινόμαστε πικροί και σκοτεινοί.Εάν τα εγγόνια σας να έχουν άλλους παππούδες που έχουν και αυτοί το στυλ της Πολυάννας, μπορεί να νιώθετε ότι δεν μπορείτε να τους ανταγωνιστείτε. Είναι πιθανώς καλύτερο να μην το προσπαθήσετε. 
 
Δεύτερο Στυλ: Η Γκρινιάρα Γιαγιά
Είναι η γιαγιά που γκρινιάζει αρκετά για τα εγγόνια της, όπως κάνουν αταξίες ή της λερώνουν το χαλί. Θα τους πάρει για μια βόλτα ή για να παίξουν επιτραπέζια παιχνίδια μαζί τους, αλλά μόνο κάπως απρόθυμα. Η γκρινιάρα γιαγιά ποτέ δεν θα αφήσει σε κανέναν να καταλάβει ότι είναι πιο συμβιβαστική σε ότι αφορά τα εγγόνια της, και αν νοιώσει ότι τα εγγόνια της απειλούνται σίγουρα δεν θα θέλατε να την έχετε μπροστά σας.
Τα θετικά
Η γκρινιάρα γιαγιά κάνει καλό στα εγγόνια, αφού αφενός δεν τους δημιουργεί την αίσθηση ότι ο κόσμος περιστρέφεται γύρω τους, και αφετέρου δεν έχουν ένα άτομο που συμφωνεί με τα πάντα μαζί τους. Είναι σίγουρα ένα καλό μάθημα για το πώς λειτουργεί ο έξω κόσμος.
Τα αρνητικά
Μερικές φορές η γκρινιάρα γιαγιά μπορεί να είναι εντελώς αγενής και μερικές φορές να δίνει έμφαση σε πράγματα που πραγματικά δεν έχουν σημασία. Εάν μία γκρινιάρης γιαγιά είναι παντρεμένη με έναν παππού με το στύλ της Πολυάννας συνήθως συγκρούονται.

Τρίτο στυλ : «Η γιαγιά άστα όλα πάνω μου»
Αυτή είναι η γιαγιά που είναι πεπεισμένη ότι η φροντίδα των εγγονιών της είναι προσωπική της υπόθεση. Αγοράζει τα πάντα για τα εγγόνια της, ακόμα και αν τα παιδιά της δεν έχουν οικονομικό πρόβλημα. Της αρέσει να δίνει συμβουλές, ακόμα και χωρίς να της έχει ζητηθεί.
Τα θετικά
Πολλές «άστα όλα πάνω μου» γιαγιάδες συνήθως παρεμβαίνουν όταν τα εγγόνια τους τους έχουν πραγματική ανάγκη. Είναι ιδιαίτερα χρήσιμοι δε, όταν οι γονείς για διαφόρους λόγους δεν είναι ιδιαίτερα ικανοί να φροντίσουν τα παιδιά τους. Ίσως βέβαια από την άλλη, αν δεν ήταν κάπου εκεί γύρω, οι γονείς να είχαν αναπτύξει ένα υψηλότερο επίπεδο ικανοτήτων..
Τα αρνητικά
Η γιαγιά «άστα όλα πάνω μου» είναι εξ ορισμού παρεμβατική. Παρά το γεγονός ότι οι παρεμβάσεις της ίσως να είναι αποδεκτές σε ακραίες περιπτώσεις, είναι σίγουρο ότι τις περισσότερες φορές προσπαθούν να αναλάβουν αρμοδιότητες γονέων, ακόμα και όταν οι γονείς είναι πραγματικά ικανοί. 

Τέταρτο στυλ : Η πολυάσχολη γιαγιά
Η πολυάσχολη γιαγιά αγαπά τα εγγόνια της, αλλά έχει τόσα πολλά πράγματα να κάνει στην ζωή της. Αν εξακολουθεί να δουλεύει, η δουλειά της είναι ο πρωταρχικός στόχος της. Αν είναι συνταξιούχα, χαίρεται γιατί θα έχει χρόνο να κάνει ταξίδια και να απολαύσει την ζωή. Είτε ζει κοντά ή μακριά, μπορεί να σας επισκέπτεται από την μία και μετά να εξαφανίζεται για λίγο διάστημα.
Τα θετικά
Η πολυάσχολη γιαγιά είναι η απόδειξη ότι η ζωή δεν τελειώνει στα πενήντα, εξήντα ή εβδομήντα. Όταν είναι γύρω, είναι πιθανό να είναι συμπαθής στα εγγόνια της.
Tα αρνητικά
Συχνά η πολυάσχολη γιαγιά είναι κλειστή σε γιορτές και αργίες, και τις καλοκαιρινές διακοπές είναι πιθανών να βρίσκεται στην παραλία.Περιστασιακά η πολυάσχολη γιαγιά, έχει μία εγωιστική τάση, και γι αυτό προτιμά, προς αποφυγή συγκρούσεων να κρατάει αποστάσεις.
 Πέμπτο στυλ: Η γιαγιά με ευαισθησίες
Χρειάζεστε μια συνταγή για σπιτικό ψωμί ή οδηγίες για τη δημιουργία έναν λιπάσματος; Είστε στην κατάλληλη γιαγιά. Έχει μάθει και διατηρήσει όλες τις συνταγές και τα μυστικά των προγόνων της, αλλά με μία υπερευαισθησία. Ταΐζει τα εγγόνια της μόνο υγιεινά τρόφιμα και τους διδάσκει πώς να έχουν οικολογική συνείδηση. Θα τους διαβάσει βιβλία και θα τους πάει να δούνε ένα μουσείο. Άντε το πολύ και σε ένα εμπορικό κέντρο.
Τα θετικά
Τα περισσότερα παιδιά ενδιαφέρονται για την ανακύκλωση και τον πλανήτη, και το να έχουν την γιαγιά συνοδοιπόρο σε αυτό μόνο καλό μπορεί να τους κάνει. Ο πλανήτης μας χρειάζεται όσο δυνατόν περισσότερη βοήθεια, και σίγουρα το να μάθουν τα παιδιά ότι η ζάχαρη δεν πρέπει να είναι η βασική ομάδα των τροφών τους είναι επίτευγμα.
Tα αρνητικά
Οι άνθρωποι είναι πιο σημαντικοί από το αποτύπωμα του άνθρακα. Η γιαγιά με ευαισθησίες συχνά το ξεχνάει αυτό. Και μπορεί να κάνει τους υπόλοιπους να αισθάνονται ενοχές που δεν έχουν τέτοιο πάθος με την περιβαλλοντική συνείδηση.

 Έκτο στυλ: Η Cool γιαγιά
Η cool γιαγιά είναι πλήρως ενημερωμένη σε ότι ενδιαφέρει τα εγγόνια της και έχει άποψη. Είναι εκπαιδευμένη στις τεχνολογίες και το ίντερνετ, τις παιχνιδομηχανές, και ενδιαφέρεται για οτιδήποτε νέο gadgetακι βγεί στην αγορά. Πηγαίνει ακόμα στο σινεμά, ακόμα μπορεί να ακούει και τη μουσική των εγγονών της!
Τα θετικά
Όπως και η πολυάσχολη γιαγιά, η Cool γιαγιά ζει για να σπάει τα στερεότυπα. Διδάσκει στα εγγόνια της ότι ηλικιωμένος δεν σημαίνει βαρετός. Καταλαβαίνει τα εγγόνια της και μοιράζεται τις ανησυχίες της μαζί τους.
Tα αρνητικά
Οι παραδοσιακές δραστηριότητες με τα παιδιά, όπως η κηπουρική και η μαγειρική δεν τις ταιριάζουν. Αν και οι περισσότεροι παππούδες έχουν δεσμούς με το παρελθόν η cool γιαγιά έχει δεσμούς μόνο με το μέλλον! Είναι απλά. . .διαφορετική!. "

Τώρα ώρα για σκέψη γιαγιάδες της μπλογκογειτονιάς μας. Εσείς που κατατάσσεται τον εαυτό σας?????
 
Εγώ θα σας πω όταν μεγαλώσουν λίγο τα εγγόνια μου και θα πάω από την θεωρία στη πράξη.
Αλλά μεταξύ μας για λίγο απο όλα με κόβω.
 
φιλιά πολλά
 
 

 



 

75 σχόλια:

  1. Μαρία μου , εγγόνια ακόμη δεν έχω γιαυτό "μεγάλη μπουκιά θα φάω (το έχω αποδείξει άλλωστε ) μεγάλο λόγο δεν θα πώ".'Ετσι όπως βρήκες το άρθρο ,κατατοπιστικό μεν , ενδιαφέρον ,αλλά μας βάζει σε καλούπια ! Θα ήθελα να είχα λίγο απο όλους τους τύπους ...Θέλω πολλά ....Άρα θα περιμένω και θα συμβουλεύομαι τις νέες γιαγιάδες όπως εσένα !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ολυμπία μου και εγώ μεγάλες μπουκιές τρώω και γιαυτό ακόμα δεν λέω μεγαλα λόγια αλλά ελπίζω καλά να είμαστε πρώτα ο Θεός ότι με τα εγγόνια θα χαρούμε τις στιγμές τους περισσότερο απο ότι με τα παιδιά μας.
      καλό απόγευμα φιλενάδα

      Διαγραφή
  2. Είθε να έρθουν τα εγγόνια και θα είμαι διαθέσιμη πάντα ανάλογα με την περίσταση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ολα στην ώρα τους Φλώρα μου, εγώ είμαι πάντα διαθέσιμη αλλά τά έχω πολύ μακριά και μου λείπουν.

      Διαγραφή
  3. για γκρινιάρα δε σε κοβω με τιποτα !σε κόβω για ''αστα ολα πάνω μου'' χαχαχα
    ένα ξερω σιγουρα:οτι ειναι πολυ τυχερα που σε εχουν γιαγιά αφου ψαχνεις να ενημερωθείς για σ ω σ τ ο ύ ς τροπους απο τωρα!
    φιλάκια γιαγιούλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εσύ φιλόλογος είσαι η αστρολόγος?? Ενημερώνομαι επί 2 φιλενάδα. Δύσκολα τα δίδυμα οπότε πρεπει να ενημερωθώ πως να τα αντιμετωπίζω.Ως τσίρκο η ως διαφορετικά παιδάκια??
      φιλιά πολλά

      Διαγραφή
  4. Έλα τώρα! που δεν φαντάζεσαι σε ποιά κατηγορία θα είσαι! εγώ για cool γιαγιά σε βλέπω και θα είσαι και η αγαπημένη των παιδιών Μαρία μου!
    Τι λατρεία κι αυτή με τα εγγόνια! Εγώ από τώρα ονειρεύομαι να αποκτήσω! (τρελοκομείο γιαγιά-κατηγορία υπάρχει; εκεί θα είμαι εγώ!)

    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να σου πω και εγώ για τρελοκομείο με νόμιζα αλλά έλα που οι γονείς παραφιλάνε για παραπτώματα........
      φιλάκια

      Διαγραφή
  5. Εμένα πάντως η μαμά μου με τα εγγόνια της είναι λίγο απ' όλα. Πολυάννα από την μια που τρέχει πιο γρήγορα κι από μας τους γονείς όταν ένα εγγόνι κλαίει, γιαγιά Γρινιάρα από την άλλη όταν φέρνουν όλα τα παιχνίδια στο σαλόνι ή πηδάνε από τους καναπέδες (ακόμα κι αν είναι στο δικό μου σπίτι - χεχεχεχε !!!). Παρεμβατική από την μια ("Μαμά πεινάω" λέει ο Πάρις. "Τι θες να σου φτιάξει η γιαγιά, πουλάκι μου ;" απαντάει η μάνα μου) και πολυάσχολη από την άλλη ("Γιαγιά, να παίξουμε φιδάκι ;" την ρωτάει ο Πάρις, "Κάτσε να τελειώσει πρώτα ο Σουλεϊμάν, αγόρι μου" του απαντάει - ΕΛΕΟΣ !!!!!!!!). Γιαγιά με ευαισθησίες (έχει ΠΑΝΤΑ το κατάλληλο βότανο για την κατάλληλη πάθηση) και γιαγιά cool που μιλάει στο Skype και παίζει στο Wii.

    Κι όσο και αν μου σπάει τα νεύρα σαν μαμά μου ώρες-ώρες, μπορώ να πω με βεβαιότητα ότι τα παιδιά μου έχουν την καλύτερη γιαγιά του κόσμου !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κλασσική περίπτωση γιαγιάς η μανούλα σου. Και πες της οταν γυρίσει και έχει ελλείψεις απο τον Σουλειμάν, ένα τηλέφωνο και θα την ενημερώσω πλήρως. χιχι
      φιλάκια

      Διαγραφή
  6. καταρχην πολυ γελασα με τις φωτο με τις γιαγιαδες!!!!κι εγω πιστευω οτι επειδη ολοι οι τυποι εχουν και θετικα αλλα και αρνητικα μια γιαγια πρεπει να ειναι λιγο απ ολα!!φιλια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και εγώ έτσι νομίζω, λίγο απο όλα για να μην καταπιεζόμαστε και να μην καταπιέζουμε.
      φιλάκια

      Διαγραφή
  7. Και μόνο που θέλησες να μάθεις για το θέμα "γιαγιά" δείχνει πως θα είσαι σίγουρα η καλύτερη γιαγιά του κόσμου!! Αν και η επιθυμία μου να αποκτήσω εγγόνια είναι πολύ μεγάλη, εκτός από την χαρά που φαντάζομαι που θα πάρω (αν αποκτήσω ποτέ), δεν ξέρω πως θα λειτουργήσω πραγματικά! Θα προσπαθήσω να αποφύγω πάντως το "άστα όλα πάνω μου". Η μαμά μου το έχει αυτό και έχει περισσότερα αρνητικά παρά θετικά. Και για τα παιδιά και για τους γονείς. Ελπίζω να μην είναι κληρονομικό μόνο!!
    Καλό απόγευμα Μαρία μου! Φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νομίζω οτι η γιαγιά "αστα όλα πάνω μου' είναι η πλέον τυπική Ελληνίδα γιαγιά, με τα θετικά και τα αρνητικά της. Βέβαια η εποχή μας θέλει και είμαστε νομίζω και λίγο cool οπότε μάλλον ενα λίγο απόλα είναι η καλύτερη συνταγή.
      φιλιά

      Διαγραφή
  8. μαρία μου, λυπάμαι, αλλά είμαι πολύ μικρή για να γίνω γιαγιά!
    άσε που τον βλέπω να μπερμπαντεύει πολύ τον γιό μου, οπότε, έχω καιρό να προβληματιστώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλό θα είναι όμως να μαθαίνεις απο εμάς τις μεγαλύτερες, γιατί Ρία μου Κυριακή κοντογιορτή που λένε και στο χωριό μου.
      φιλιά πολλά

      Διαγραφή
  9. Πολύ όμορφη ανάρτηση και απολαυστική! Εγω δεν έχω φανταστεί τί γιαγιά θα είμαι. Η φαντασία μου έχει φτάσει μέχρι στο πως θα είμαι σαν μαμά. Μέχρι τότε έχουμε καιρό!!

    Σε φιλώ!! Καλημέρα!!

    ** Επιτέλους μία ανάρτηση που διαβάζω και δεν αφορά τον Βαλεντίνο! αχαχαχαχαα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σου εύχομαι να γίνεις γρήγορα μανούλα και να είναι όλα όπως τα έχεις φανταστεί. Μου φαίνεται και μένα οτι ήταν χθες που φανταζόμουνα το ρόλο μου σαν μητέρα και να που πέρασαν τα χρόνια και έγινα και γιαγιά.
      ΥΣ.Και τα εγγόνια έρωτας είναι κορίτσι μου. Και τι έρωτας.Αγιάτρευτος!!!!!
      φιλάκια

      Διαγραφή
  10. Νομίζω το σωστό είναι να μην μπαίνεις σε καλούπια και να είσαι μία μείξη όλων αυτών που αναφέρει το άρθρο για να υπάρχει ισορροπία και διαχωρισμός θέσεων.
    Και αφού το ψάχνεις σίγουρα θα γίνεις μια καλή γιαγιά.
    Καλό απόγευμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ σωστά τα λες. Συμφωνώ απόλυτα οτι πρέπει να υπάρχει ισορροπία και διαχωρισμός των ρόλων. Αλλο γονιός άλλο παπους ή γιαγιά.
      Καλό βράδυ Ελένη μου

      Διαγραφή
  11. Ανταπόκριση από μια νέα???από άποψη νεοσύστατης σχετικά γιαγιάς!!! διαβάζοντας δεν μπορώ να με κατατάξω σε μια κατηγορία είμαι σε όλες!!! και από όλες κάτι έχω...άποψη μου???
    Βασικά χαρακτήρας και προσωπικότητα γιαγιάς!!!
    Δεύτερον πόση ώρα βλέπει η γιαγιά τα εγγόνια???
    Εάν τα έχει από το πρωί έως το βράδυ...!!!τότε γίνεται μαμά γιαγιά(δηλαδή και γκρινιάζει, και δεν το ευχαριστιέται, όπως όταν είναι από απόσταση!!!)
    Όλα όμως είναι θέμα χαρακτήρα πάνω από όλα,και προσωπικής εμπειρίας!!!
    Καλό σου ταξίδι στον κόσμο των γιαγιάδων και θα βρεις το δικό σου δρόμο γιαγιοπροσωπικότητας!!!
    Καλό απόγευμα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οι Ελληνίδες γιαγιάδες έτσι είμαστε. Από όλες τις κατηγορίες λίγο, ανάλογα όπως λες και σύ κάθε πότε και πόσο τα βλέπουμε.
      Εγω δυστυχώς θα τα βλέπω λίγες φορές το χρόνο γιατί μένουν μακριά μας.
      φιλάκια και καλό βράδυ

      Διαγραφή
  12. Αλλά ρίχνοντας μια δεύτερη ματιά στην πρώτη φωτογραφία είμαι σε αυτήν την φάση τώρα!!!Μου άρεσε πολύ αυτή η φώτο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Όταν θα έρθει εκείνη η ώρα Μαρία μου, που δεν την βλέπω να έρχεται σύντομα...θα σε θυμηθώ και θα περάσω να ξαναδιαβάσω την ανάρτησή σου, χεχεχε, πριν το ψάξω κι εγώ περαιτέρω.... Μέχρι τότε, σίγουρα θα ξέρεις κι εσύ καλλίτερα να μου πείς!!
    Φιλάκια πολλά και με το καλό να ξαναδείς τα διδυμάκια σας !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν έχεις μεγάλα παιδιά, δεν ξέρεις ποτέ πότε θα το αποφασίσουν να σε κάνουν γιαγιά. Οποτε και να γίνει όμως θα σε καλωσορίσουμε στο κλαμπ.
      φιλάκια πολλά

      Διαγραφή
  14. Εγραφα τόσην ώρα και χάθηκε το σχόλιό μου???? (Στο μεταξύ ξαναδιάβασα την συνταγή σου για το λιμοντσέλο!).
    Σου έλεγα λοιπόν ότι όταν θα έρθε εκείνη η ώρα να γίνω γιαγιά, που δεν το βλέπω καθόλου να γίνεται σύντομα...θα ξαναέρθω να διαβάσω την ανάρτησή σου πριν το ψάξω περαιτέρω και μέχρι τότε κάτι θα έχεις μάθει κι εσύ παραπάνω να μου πείς !
    Φιλάκια Μαρία μου και με το καλό να ξαναδείς τα διδυμάκια σας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Α, καλά !!! Τζάμπα τα ξανάγραψα, χαχαχα!! Τί έχει πάθει ο τρελλομπλόγκερ??????

      Διαγραφή
    2. Χτες έκανα λιμοντσέλο γιατί βρήκα πολύ ωραία λεμόνια απο την Κόρινθο.
      φιλιά

      Διαγραφή
  15. Εγω θα ήθελα να είχα μια γιαγιά με ευαισθησίες!
    Αλλά εγω θα ήθελα να ήμουν μια cool γιαγιά!
    χαχα!
    καλή συνέχεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα σου δείξουν τον δρόμο τα παιδιά απο μόνα τους και οταν θα γίνεις και συ γιαγιά θα το καταλάβεις.
      φιλιά

      Διαγραφή
  16. Μαρία μου τι να πω εγω,διάβασα όλους τους τύπους γιαγιάδων! είναι κάπως νωρίς για να βγάλω κάποιο συμπέρασμα, αλλά μάλλον ενα ποτ πουρί όλων,και στοργική και αστα όλα επάνω μου και λίγο γρινιάρα, και φυσικά μπορώ να την προσέχω γράφοντας στον υπολογιστή και εκείνη να παίζει στο πάρκο..όπως κάνω αυτήν την στιγμή... Ο καιρός θα δείξει και τα παιδιά μου σίγουρα θα μου βάλουν *ταμπέλα*εν αναμονή λοιπόν .Φιλάκια πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εισαι μιά cool γιαγιά λοιπόν αλλά και πολυάσχολη γιαυτό και θα γίνεις η αγαπημένη γιαγιά των εγγονιών σου.
      φιλάκια

      Διαγραφή
  17. Καλησπέρα Μαράκι μου!Ωραία ανάρτηση!!Κάτι μεταξύ τής Πολυάννας γιαγιάς καί τής cool,είμαι περίπου!!Πάντως περνάω πολύ ευχάριστα μέ τά εγγονάκια μου ,παίζουμε,ζωγραφίζουμε,χορεύουμε,μέ λίγα λόγια περνάμε τέλεια!!Πολλά φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οταν διάβαζα αυτό το άρθρο σε σκέφτηκα πολλές φορές γιατί έχω καταλάβει ότι είσαι πολύ ζωντανός και χαρούμενος άνθρωπος, οπότε η χαρά των παιδιών για παιχνίδι και διασκέδαση.
      φιλάκια πολλά

      Διαγραφή
  18. Αχα χα χα τι ωραία ανάρτηση! Κανονικά οι εγγονές έπρεπε να απαντήσουν για εμένα, εγώ θα έλεγα ότι είμαι μεταξύ Cool γιαγιάς και πολυάσχολης γιαγιάς, όμως τα δικά μου αρνητικά διαφέρουν από τα αναφερόμενα.

    Με φιλιά και αγάπη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευη μου εσύ είσαι μιά ιδιαίτερη γιαγιά, με τόσα πολά ενδιαφέροντα και ασχολίες που είσαι κατηγορία μόνη σου.
      Να χαίρεσαι τις εγγονούλες σου.
      φιλιά

      Διαγραφή
  19. Αχ, αυτές οι ετικέτες δε μου αρέσουν καθόλου...δεν ξέρω τι γιαγιά θα είμαι, αλλά ελπίζω να μην είμαι γκρινιάρα..δεν αντέχω καθόλου τη γκρίνια...
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συνήθως δεν καταλαβαίνουμε οτι γκρινιάζουμε Μαράκι, οι άλλοι το εντοπίζουν και παραπονιούνται. Εγω πάντως προσπαθώ να μην γκρινιάζω.
      φιλάκια

      Διαγραφή
  20. Eγώ πάλι Μαρία μου, σαν γνήσιο "παιδί" της μπλογκογειτονιάς μας, πιστεύω ότι θα είμαι cool γιαγιά με ολίγη κηπουρική και μαγειρική. Επίσης θέλω να τονίσω πως ό,τι θα κάνω στο μέλλον, όταν θα γίνω γιαγιά, θα το κάνω για να βοηθήσω και ανακουφίσω τα παιδιά μου πρώτα και ύστερα τα....σκατούλια. Και πάλι θα δείξει....αλλά πρέπει να λάβω υπ'όψιν μου ότι εκτός από τις κόρες μου και το γιο μου, στην οικογένεια θα μπουν και τρείς "ξένοι", δυό γαμπροί και μια νύφη, πρώτα ο Θεός. Οπότε θα κάνω όπως με "παίρνει"....Κατάλαβες πιστεύω. Αυτά και σε φιλώ πολύ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μόνο κηπουρική και μαγειρική???????????? Εσύ όταν γίνεις γιαγιά θα εκπαιδεύσεις τα εγγόνια σου σε όλες τις τέχνες. Και σε βεβαιώνω ότι δεν θα προσφέρεις μόνο για τα παιδιά σου αλλά αποκλειστικά για τα σκατούλια σας. Ποιός σε πιάνει εσένα με τρία παιδιά που θα γίνουν έξι και απο ένα δύο παιδιά το κάθε ζευγάρι...... Ούτε ψυλος στον κόρφο σου. Φιλενάδα σε βλέπω γιαγιά πλήρους απασχόλησης. Τυχερήηηηηηηηη
      φιλάκια

      Διαγραφή
  21. Υπέροχο ποστ ! Αλλά έπρεπε να έχει μια κατηγορία εκτός σειράς ειδικά για σένα! Η γλυκύτατη γιαγιά που είναι και cool κι άστα πάνω μου!
    Εγώ πάλι δεν έγινα μάνα για γιαγιά να σκέφτομαι; Εκτός κι αν πιάνομαι για γιαγιά στα παιδιά των αγαπημένων ανιψιών ( που όπως τα κόβω και τα δύο σύντομα θα γίνουν μπαμπάδες!)

    ΥΓ: Τα δίδυμα θέλουν προσοχή! Υπάρχουν πολλά καλά βιβλία στην αγορά! Αν και είμαι σίγουρη ότι όλο και κάποια μελέτη ήδη την έχεις κάνει!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αριστέα μου και τα εγγγόνια απο τα αδέλφια μας, εγγόνια μου θα τα θεωρώ.
      Οπότε σε βλέπω και σενα να μπαίνεις σε κάποια απο όλες τις κατηγορίες. Θα έλεγα οτι και εσύ λίγο απο όλα θα γίνεις.
      φιλάκια

      Διαγραφή
  22. Μεγάλο κεφάλαιο άνοιξες. Τελευταία πιάνω τον εαυτό μου να αναρωτιέται ακριβώς γι' αυτό το θέμα. Άραγε τι είδους γιαγιά θα είμαι; Υποψιάζομαι ότι μέσα στο επόμενα λίγα χρόνια θα το διαπιστώσω. Φιλιά ΧΧΧΧ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ασπρο μου κορίτσι, νομίζω οτι το είδος της γιαγιάς εξαρτάται πολύ απο το φύλο του παιδιού που σε έκανε γιαγιά. Αλλοιώς όταν είσαι απο κόρη και αλλοιώς όταν γίνεσαι γιαγιά απο γιό. Κακά τα ψέματα οι γιαγιάδες απο μητέρα είναι πάντα πιο κοντά στην οικογένεια.
      Ευχομαι γρήγορα και στα δικά σου. χιχι
      φιλάκια

      Διαγραφή
  23. Νομίζω ότι το λίγο απ' όλα είναι το ιδανικότερο, αφού οι υπερβολές ποτέ δεν ωφέλησαν κανέναν. Ίσως λίγη παραπάνω δόση από το 'cool-γιαγιά' για σένα! :))
    Αγάπη να υπάρχει και όλα τ' άλλα είναι δευτερεύοντα. Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και cool είμαι Ευα μου αλλά και μεγάλη δόση απο "αστα όλα επάνω μου". Θα προσπαθήσω βέβαια να μην υπερβάλλω γιατι όπως λες και εσύ η υπερβολή δεν ωφελεί.
      φιλάκια

      Διαγραφή
  24. Πολύ ωραία και διασκεδαστική ανάρτηση Μαράκι μου!
    Να σου πω...σκέφτομαι ότι ειδικά εσύ, διαφέρεις απ' όλες αυτές τις γιαγιάδες, έχεις δικό σου στυλ!

    Η καλή γιαγιά από την αρχή φαίνεται και πιστεύω ότι τα μωράκια σας είναι πάρα πολύ τυχερά!

    Φιλάκια πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Περιμένω καμιά ιστορία σου για γιαγιάδες να δω πως βλέπεις και εσύ το θέμα. Τα μωράκια μας είναι τυχερά γιατί έχουν πολύ αγαπημένους και ερωτευμένους γονείς.
      φιλάκια Μαράκι μου

      Διαγραφή
  25. Αν ειχα μαθει να μπλοκαρω.... τότε που τα εγγονια μου ήταν μικρά..χι..χι.χ. Μαρία μου....( τώρα θα λες τι λέει αυτή και δικιο θα έχειςχ..χι.χ.)...αλλά λέω ΑΝ......ισως να μην έκανα λαθη σαν γιαγια... αλλα τι στο καλό...παιδι μου .. η καθε γιαγιά λειτουργεί με το ενστικτό της...μπορώ ομως να πώ απο αυτά που διαβασα... οτι μαλλον Πολυαννα γιαγια θα ελεγα οτι ήμουν.......αν ομως γινόμουν τωρα γιαγια .. θα ήθελα την γιαγια κούλ...χι..χιχ.. φιλακια απο την πιο γιαγια των γιαγιαδων....χι.χ.ιχ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μικρό το κακό τα λάθη των γιαγιάδων Ρούλα μου. Οι γονείς πρέπει να προσέχουν. Εμείς επικουρικά βοηθάμε στο μεγάλωμα τους, τον πρωτο ρόλο έχουν οι γονείς. Οσο για το τι γιαγιά είσαι, αυτό το ξέρουμε όσοι σε διαβάζουμε ότι είσαι και κούλ καιπολυάσχολη. Να χαίρεσαι τα εγγόνια σου Ρουλίτσα μου.
      καλή βδομάδα

      Διαγραφή
  26. ΓΙΑΓΙΆ.............αξέχαστο πρόσωπο για κάθε παιδάκι που δεσμεύεται με την γιαγια!!!!
    Υπέροχη ανάρτηση!!!
    πολλά φιλιά και καλό ΣΒΚ-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οχι μόνο αξέχαστο αλλα και πολύ αγαπητό.(εξαρτάται βέβαια απο την γιαγιά).
      καλή βδομάδα Χρυσούλα μου.

      Διαγραφή
  27. Δεν ξέρω τι γιαγιά θα γίνεις αλλά σίγουρα τα εγγονάκια σου θα σε λατρέψουν όπως κι αν είσαι :)

    Θα σου πω όμως την δική μας περίπτωση: έχουμε την ευλογία να έχουμε 3 παππουδογιαγιάδες!!!
    Έχουμε λοιπόν την γιαγιά που μένει δίπλα μας και είναι "Πολυάννα", "άστα όλα πάνω μου", μισή "μ' ευαισθησίες" και μισή "cool".
    Έχουμε την άλλη γιαγιά που μεσολαβεί θάλασσα και είναι "Γκρινιάρα", μισή "άστα όλα πάνω μου" και μισή "μ' ευαισθησίες".
    Κι η τρίτη γιαγιά που μεσολαβεί Εθνική Οδός και είναι "Πολυάσχολη".


    ...μετά από αυτά, ΑΝ την βγάλει "καθαρή" το παιδί μας, πολλοί θα το ζηλέψουνε! αχαχαχαχαχα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εσεις λοιπόν έχεται απο όλα τα δείγματα. Ασφαλώς και αυτή που μένει δίπλα σας θα είναι "Πολυάννα" δεν μπορεί να κάνει και αλλοιώς. Εγω που μεσολαβεί μιά ολόκληρη Ευρώπη, τι θα γίνω αραγε??
      καλή βδομάδα νά έχετε

      Διαγραφή
  28. χαχαχαχα! Τέλειες οι κατηγορίες που μας ανέφερες!!!!
    Εγώ με κόβω περισσότερο για τη γιαγιά Πολυάννα!! Αλλά κάτσε να γίνω πρώτα μαμά και μετά το συζητάμε... αλλάζει ο άνθρωπος πολύ!! χαχαχα!
    Φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οι γιαγιάδες είναι λίγο πολύ όλες ίδιες. Οι γονεις είναι που διαφέρουν.
      φιλάκια πολλά

      Διαγραφή
  29. Ζήτω η Cool γιαγιά!!!!!!!!!
    Σίγουρα εκεί κατατάσσω τον εαυτό μου! Αφού κράτησα και την φοβερή φωτογραφία για να μου το θυμίζει!!!!!!
    Χχχχχχχχααααααααααα.........
    Πολλά φιλιά και καλή εβδομάδα Σοκακτσού μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Υπάρχει και μιά ακόμα φωτογραφία απίστευτη με γιαγιά κούλ, πολύχρωμη και πλουμιστή να κάνει τον dj σε πάρτυ εγγονιών.χιχιχιχ
      φιλάκια

      Διαγραφή
  30. Χα!χα!...τέλειες οι γιαγιάδες σου!...εγώ πάντως Μαρία μου νομίζω πως είμαι λίγο απ`όλα...τώρα...αν το διάβαζαν τα παιδιά μου δεν ξέρω σε ποια κατηγορία θα μ`έβαζαν...Να είσαι καλά! και καλή εβδομάδα να έχεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οι καινούργιες γιαγιάδες νομίζω ότι είναι οι πολυάσχολες και οι κουλ, εκτός απο τις συνταξιούχες σαν και μένα που είναι και λίγο απο όλα τα άλλα.
      φιλάκια Χρυσούλα μου

      Διαγραφή
  31. Μαρία μου εξαιρετική ανάρτηση!!!
    Εμείς είμαστε φρέσκες γιαγιάδες!
    Για μένα είναι σίγουρο ότι θα είμαι ο εαυτός μου! Δεν θα πάψω να της χαρίζω αγάπη και τρυφερότητα, δεν θα παρεμβαίνω χωρίς να έχω την άδεια των παιδιών μου, θα ταξιδεύουμε με τον άντρα μου, όποτε μπορούμε, θα της μάθω να αγαπάει την φύση, θα συνεχίσω να είμαι κομπιουτερού,να ζυμώνω ψωμάκι, να ανοίγω φύλλο για πίτες, να κάνω εργόχειρα και βέβαια θα κολυμπάμε παρέα!
    Γερές να είμαστε Μαρία μου, οι ακρότητες δεν ωφελούν κανέναν.
    Αφού ο θεός μας ευλόγησε να δούμε κι εγγόνια, είμαστε ευτυχισμένες!
    Πάντως αγάπη, αγάπη, αγάπη... κανείς δεν έπαθε τίποτα απ αυτήν.
    Σε φιλώ και σου εύχομαι καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μάγδα μου, σαν να περιγράφεις εμένα. Εγώ μόνο στα εργόχειρα δεν τα καταφέρνω, σε όλα τα άλλα copy - paste με σένα.
      φιλιά πολλά και καλά μας ταξίδια.

      Διαγραφή
  32. Ξέχασα να σου πω ότι βρήκα στο Ίντερνετ ένα site με παραμυθάκια, τραγουδάκια κλπ.
    Ήδη το αποθήκευσα :)) για του χρόνου....
    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μάγδα μου, ο άντρας μου, τρελλός και παλαβός για τα μωρά μας, έχει κάνει την ίδια δουλειά με σένα. Τραγουδάκια και παραμυθάκια και πάλι τραγουδάκια. χαχαχα

      Διαγραφή
  33. Οταν είμαστε μαμαδες τρέχουμε πολυ. Οταν γίνουμε γιαγιαδες ειναι καιρος να το απολαυσουμε! Μαλλον πρεπει να περιμένω καμια 25αρια χρονια γιαυτο.Ειμαι σίγουρη όμως Οτι θα είσαι εκπληκτικη γιαγια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Πολύ ωραίο το αφιέρωμα στις γιαγιάδες!!! Κι εγώ πιστεύω σαν το Μαράκι από πάνω ότι είσαι μια καταπληκτική γιαγιά, και μόνο που το ψάχνεις και το σκέφτεσαι τόσο!! Πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή