Δευτέρα 1 Απριλίου 2013

Οι δύο λύκοι

 
Η μάχη στη ψυχή του ανθρώπου
 
Ένα βράδυ ένας γέρος ινδιάνος της φυλής Τσερόκι, μίλησε στον εγγονό του για τη μάχη που γίνεται μέσα στην ψυχή των ανθρώπων και του είπε:
 
- Γιέ μου, η μάχη γίνεται ανάμεσα σε δυο λύκους που έχουμε όλοι μέσα μας.
 
Ο ένας είναι το Κακό. Είναι ο θυμός, η ζήλια, η θλίψη, η απογοήτευση, η απληστία, η αλαζονεία, η ενοχή, η προσβολή, τα ψέματα, η ματαιοδοξία, η υπεροψία, και το εγώ.
 
Ο άλλος είναι το Καλό. Είναι η χαρά, η ειρήνη, η αγάπη, η ελπίδα, η ηρεμία, η ταπεινοφροσύνη, η ευγένεια, η φιλανθρωπία, η συμπόνια, η γενναιοδωρία, η αλήθεια, η ευσπλαχνία.
 
 

Ο εγγονός το σκέφτηκε για ένα λεπτό και μετά ρώτησε τον παππού του:

- Και ποιος λύκος νικάει;
 
Ο γέρος Ινδιάνος Τσερόκι απάντησε απλά:

- Αυτός που ταΐζεις.
_______________________________________

http://antikleidi.wordpress.com


                                      Καλή βδομάδα και καλό μήνα σε όλους.

61 σχόλια:

  1. Εγώ Μαρία μου φροντίζω να ταίζω περισσότερο τον καλό λύκο...αλλά πολλές φορές έρχεται ο κακός (που του ρίχνω λιγότερο φαγητό)...και του τρώει το φαί του....Τί να κάνουμε ??..έτσι είναι αυτά τα πράγματα. Ωραία παραβολή. Καλό μήνα και πολλά φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. καλό μήνα Ελενίτσα μου, όπως και να είναι εσύ ταίζεις τον καλό λύκο, τώρα τι κάνει ο κακός, Κύριος οίδε.
      φιλάκια

      Διαγραφή
  2. Καλό Μήνα Μαρία μου ! Να θρέφουμε τον καλό λύκο αλλά εκείνο το δαιμόνιο του κακού πόσες φορές μας κυνηγά; Μακάρι , να γλιτώναμε ... Η προσπάθεια να γίνεται για την τροφή του καλού ! Όμορφη ιστορία !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλό ΄μήνα Ολυμπία μου, δύσκολο να γλυτώσουμε απο τον κακό λυκο, του κρυβόμαστε βέβαια αλλά συνήθως μας βρίσκει και ζητάει λίγο φαγητό.
      Φιλάκια πολλά

      Διαγραφή
  3. μου αρέσει πολύ αυτή η ιστορία!! Καλό μήνα Μαρία μου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να την λές στον Νικολάκη σου όταν μεγαλώσει. Με εσένα μανούλα σίγουρα θα ταίζει τον καλό λύκο.
      καλό μήνα Ελπίδα μου.

      Διαγραφή
  4. Τι Ωραία αλληγορική ιστορία!
    Να είσαι καλά κορίτσι μου και Καλό Μήνα!
    Να τους χαίρεσαι ΟΛΟΥΣ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ Αντιγόνη μου, καλά να είμαστε και να χαιρόμαστε.(λίγο δύσκολο αυτούς τους καιρούς) Καλό μήνα και καλή βδομάδα.
      σε φιλώ

      Διαγραφή
  5. Υπέροχο! Το είχα ξαναδιαβάσει.
    Καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλό μήνα Μαρία μου!
    Ανατρίχιασα με την απάντηση του παππού ινδιάνου... Τόσο απλά είναι τα πράγματα, κι εμείς τα κάνουμε τόσο δύσκολα να μοιάζουν...
    Φιλιά! Να σε προσέχεις!
    :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βαγγελίτσα μου καλό μήνα.
      Να περνάς καλά κορίτσι μου.
      σε φιλώ

      Διαγραφή
  7. Απαντήσεις
    1. Αυτον τον καιρό δεν μένει να κάνουμε τίποτα άλλο απο το να στοχαζόμαστε και να φιλοσοφούμε.
      φιλιά πολλά και καλό μήνα

      Διαγραφή
  8. εγώ είμαι φιλόζωη ,δεν ξεχωρίζω τα ζωάκια χαχαχαχα όποιο δω νηστικό θα το ταΐσω....
    Μαράκι τι κάνεις;;ξεκουράζεσαι και φιλοσοφείς μάλλον!:)
    φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πως με καταλαβαίνεις!!!! ξεκουράζομαι και διαβάζω. Και οταν βρώ κάτι καλό το λέω και στους φίλους μου.
      καλό μήνα, φιλιά στους λεβέντες

      Διαγραφή
  9. Καλησπέρα!!Καλό μήνα!
    Υπέροχη ιστορία που την λέω αρκετές φορές στα παιδιά μου!Νομίζω οτι με λίγα και απλά λόγια εκφράζει το νόημα της ζωής..Να δίνουμε προτεραιότητα στον καλό μας εαυτό!
    Μπράβο Μαρία μου για τη δημοσιεύση!
    φιλάκια,να περνάς όμορφα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. xm

      εγώ ταίζω και τους δύο αλλά ο καλός έχει μεγαλύτερο στομάχι και είναι φαταούλας...

      Διαγραφή
    2. @my Stickland
      Καλό μήνα κορίτσι μου, εγώ έλεγα πάντα στο γιό μου τους μύθους του Αισώπου. Καλό είναι να διδάσκουμε τα παιδιά με όμορφες και απλές ιστορίες και να τα αφήνουμε να βγάζουν μόνα τους τα συμπεράσματα τους.
      φιλιά πολλά

      Διαγραφή
    3. @Akrat
      εσύ φιλόζωος σαν την φίλη μας τη Νάσια.
      φιλάκια πολλά

      Διαγραφή
  10. Υπέροχο το νόημά της... σ' ευχαριστούμε που τη μοιράστηκες! Καλό μήνα να έχεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. σημασία δεν έχει μόνο ποιον ταϊζουμε εμείς, γιατί ο κακός ο λύκος ξενοτρώει!!!
    και έτσι η μάχη συνεχίζεται...

    καλό μήνα μαρία μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Καλησπέρα Μαρία μου και καλό μήνα!!
    Υπέροχη ιστορία!! Ας μάθουμε να ταίζουμε μονο το καλό μας εαυτό και ας αφήσουμε τον κακό να ψοφίσει από την πείνα! Φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν ψοφάει όμως γιατί όλο και κάτι περισσεύει απο τον καλό και ξεκλεβει και ο πονηρός.
      φιλιά πολλά και καλό μήνα

      Διαγραφή
  13. Πολύ ωραία ιστορία!
    Καλό μήνα Μαρία μου, φιλάκια:)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Πάρα πολύ ωραία ιστορία!!!Καλό μήνα και πολλά φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Οι Ινδιάνοι της Β. Αμερικής έχουν πολλές ιστορίες, αλλά δυστυχώς το δαιμόνιο καλλιεργείται κι από μόνο του χωρίς τροφή και φιτίλι. Καλό και γλυκό Απρίλη φίλη μου, να είσαι γερή και δυνατή! Πολλά φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οπως έγραψα και πιο πάνω, εμείς έχουμε τον Αίσωπο , που αν διαβάζαμε πιο τακτικά τους μύθους του , θα είμαστε πολύ καλύτεροι σαν κοινωνία γενικά και σαν άνθρωποι ειδικότερα.
      καλό μήνα Ευα μου να είαι καλά

      Διαγραφή
  16. Πόσο μου αρέσουν αυτές οι ιστορίες που έχουν να περάσουν ένα μήνυμα! Υπέροχη ιστορία και τόσο μα τόσο αληθινή στην σημασία της.

    Ότι τρέφουμε εμείς πάντα κερδίζει. Για αυτό να προσπαθήσουμε να κρατήσουμε μακριά τα άσχημα και να δώσουμε όλη μας την προσοχή στα όμορφα για να είναι όσο γίνεται όμορφη η ζωή μας.

    Πολλά φιλάκια και καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μακάρι κορίτσι μου, να προσπαθούσαμε λίγο περισσότερο όλοι μας και ίσως κάτι άλλαζε στις ζωές μας.
      καλό μήνα και πολλά φιλιά

      Διαγραφή
  17. Όλοι έχουμε μέσα μας το κακό και το κακό! Συνηθίζω να λέω ότι βγάζουμε ότι μας βοηθούν οι άλλοι να βγάλουμε!
    Ο΄,τι ταΐζεται περισσότερο τέλος πάντων!
    Το νου μας λοιπόν!
    Καλό μήνα κι από δω Μαρία μου!
    Φιλιά! :)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο σκοπός είναι να βγάζουμε τον καλό μας εαυτό χωρίς την βοήθεια των άλλων, μάλλον αδιαφορώντας για τις συμπεριφορές των άλλων. Οπως και να είναι όμως σημασία έχει να είμαστε καλά με την συνείδησή μας.
      φιλιά Αριστέα μου και καλόμήνα

      Διαγραφή
  18. Πώ..πώ... σοφή η απαντηση του ινδιανου παππού.. που μπορει να ήταν και οποιουδήποτε παππου του κοσμου... τέτοιες σοφές ιστορίες ....ας τις προτρεψουμε στα παιδια που τωρα μεγαλωνουν,,, να τους μαθουμε να ξεχωρίζουν...... φιλακια πολλα ΜΑΡΊΑ μου.. καλο σου μηνα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρουλίτσα μου, από λίγο που έχω ΄ψάξει, υπάρχουν θαυμάσια βιβλία για παιδιά με καταπληκτικές ιστορίες που δίνουν τροφή στη σκέψη και των παιδιών αλλά και τη δική μας.
      καλό μήνα φίλη μου φιλιά πολλά

      Διαγραφή
  19. καλο και ευλογημένο μηνα Μαρία μου!

    δυστυχώς φαίνεται πως ο κακός ήταν από πάντα ευκολοταΐστος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλό μήνα Ελένα μου, τον κακό λύκο τον ξεχωρίζεις απο την μεγάλη του κοιλιά, που είναι γεμάτη (παπάδες, πολιτικοί και άλλοι λύκοι πχ ) γιατί όπως λες και συ είναι ευκολοτάιστος.
      φιλιά πολλά , σας σκέφτομαι συνέχεια.

      Διαγραφή
  20. Εμείς επιλέγουμε τι θα είμαστε...Καλό μήνα κορίτσι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλό μήνα και σε σένα Μαρία μου. Εμαθα θα είσαι στην Θεσσαλονίκη. Καλώς να έρθεις.
      φιλιά πολλά

      Διαγραφή
  21. Τι μάχη δίνει αυτή η ψυχή !!!!
    Συμφωνώ με όσα λές για τον Αίσωπο, Μαρία μου! Ο La Fontaine τον αντέγραψε, κι όμως τους μύθους του τους μαθαίνουν τα παιδιά στο σχολείο στην Γαλλία!!!
    Καλό σου μήνα και πολλά φιλιά !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιά μένα δεν υπάρχουν καλύτερα παραμύθια για τα παιδιά. Με την βοήθειά μας βγάζουν και σωστά συμπεράσματα για τον άνθρωπο.
      φιλιά και καλό μήνα

      Διαγραφή
  22. Τι μήνυμα μας έστειλες με την υπέροχη ανάρτηση Μαράκι μου!
    Θα σου πω ευχαριστώ και να έχεις ένα χαρούμενο μήνα!

    Την αγάπη μου και πολλά φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαράκι μου καλό μήνα και να είσαι καλά κοπέλα μου.
      φιλιά πολλά

      Διαγραφή
  23. Καλημέρα Μαρία μου!!Καλό μήνα!!Ωραία ανάρτηση!!Ωραία καί σοφά τά μηνύματα πού δίνη!!Καλή εβδομάδα!!Φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δημητρούλα μου, καλό μήνα και σε σένα. Καλές δημιουργίες, όπως πάντα.
      πολλά φιλιά

      Διαγραφή
  24. Τι σοφή κι' ωραία ιστορία Μαράκι.......
    Να είσαι καλά και να έχεις έναν γλυκό και γελαστό Απρίλη!
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μακάρι Φιλία μου, για όλους μας να είναι μιά ωραία Ανοιξη.
      και καλό σου ΄μήνα
      φιλιά πολλά

      Διαγραφή
  25. Πολυ ωραιο Μαρια μου!

    Φιλια και καλο μηνα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλό μήνα και σε σένα και ευχομαι τα καλύτερα για όλους μας.
      φιλιά πολλά

      Διαγραφή
  26. Ωραιότατο το μήνυμα που μας στέλνεις Μαρία ,όλοι όμως οι άνθρωποι έχουν πολλά από τα στοιχεία του κακού λύκου το θέμα είναι να κρατούμε όσο περισσότερο γίνεται από τα στοιχεία του καλού λύκου!!! Καλό μήνα ευχάριστο και χαρούμενο!!! Φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εφη μου να μάθουμε τι αρέσει στον καλό λύκο και να τον ταίζουμε περισσότερο απο τον κακό. Ειναι δύσκολο αλλά ας προσπαθήσουμε.
      Αν και εσένα σε έχω καταλάβει οτι στην αυλή σου ταίζεις τον καλό λύκο.
      φιλάκια πολλά

      Διαγραφή
  27. Λατρεύω τους Ινδιάνους και τους λύκους....
    Καλημερούδιαααα !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Σόφη μου , εμένα μου αρέσουν οι ιστορίες τους. Οπως και όλες οι ιστορίες που ταίζουν το μυαλό.
      φιλιά πολλά

      Διαγραφή
  28. σωστή σε βρίσκω-)))
    καλημέρα με ανοιξιάτικα φιλιά-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή